محمد مهدی سالاری؛ محمد کشتی دار؛ حجت حاجی پور
چکیده
امروزه کمتر کسی از جایگاه درس تربیت بدنی در مدارس و اهمیت آن در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی دانش آموزان و آینده قهرمانپروری کشور بی اطلاع است؛ اما آموزش تربیت بدنی در مدارس کشور همواره با چالشهای بسیاری مواجه بوده است. پس از همهگیری ویروس کووید-19 و تعطیلی مدارس کشور چالشهای پیش روی آموزش تربیت بدنی بیش از پیش نمایان شد. پژوهش ...
بیشتر
امروزه کمتر کسی از جایگاه درس تربیت بدنی در مدارس و اهمیت آن در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی دانش آموزان و آینده قهرمانپروری کشور بی اطلاع است؛ اما آموزش تربیت بدنی در مدارس کشور همواره با چالشهای بسیاری مواجه بوده است. پس از همهگیری ویروس کووید-19 و تعطیلی مدارس کشور چالشهای پیش روی آموزش تربیت بدنی بیش از پیش نمایان شد. پژوهش حاضر با هدف تحلیل کیفی آموزشهای دیجیتال تربیت بدنی در زمان پاندمی کووید-19 و با رویکرد پدیدارشناسی توصیفی با روش کلایزی انجام شد. نمونه پژوهش حاضر از بین مدیران، معلمان و کارشناسان حوزه تدریس تربیت بدنی به شکل هدفمند انتخاب شدند و جمع آوری دادهها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت، تحلیل دادهها با نرم افزار MAXQDA 2020 انجام شد. در این راستا هفت مضمون اصلی آموزش دیجیتال تربیت بدنی در ایام همهگیری پاندمی کرونا شناسایی شد. نتایج نشان داد که چالشها و تنگناهای مختلفی جهت آموزش تربیت بدنی به سبک دیجیتال وجود دارد که لزوم توجه بیش از پیش مدیران حاضر در وزارتخانه آموزش و پرورش به آموزش درس تربیت بدنی و به طور خاص به آموزش دیجیتال آن را نمایان میکند.